torsdag 7 maj 2009

Så har jag då varit på...

... Hjärngympa hos Sjukgymnasten på Vuxenpsyk. Tja konstiga kombinationer kan det bli ibland. Hon undrade allt lite också varför jag inte fått tid hos terapeut...

I kassan fick jag undervisa sekreteraren lite om hur det fungerar med fakturor från landstinget och med läkararvode som betalas via apoteket. Så fick jag mitt frikort till slut.

Sjukgymnasten var trevlig. Vi kom överens om att ses några gånger så får vi se sen. Hon nämnde något om KBT-terapi, ångestgrupper mm. Saker som ska sätta igång i höst. På måndag ska vi kolla min balans. Inte för att jag förstår vad det har med allt att göra. Ok, hållningen hos depressiva är ofta en aning böjd. Jaså, det är inte alltid som det beror på Kronblom, tänkte jag.

För att vara sjukgymnast var hon oerhört duktig på att hitta de ömmaste punkterna i själen. Och hon läste mig hur bra som helst. Nu har jag fått läxa till på måndag: Gå ut varje dag. Inte röka vid datorn. Jag ska helst ha ätit åtminstone frukost när jag kommer dit.

Klarar jag läxan tro? (Sitter vid datorn och tände just en cigarett)

Hon ska prata med en kurator där. Det finns fonder att söka ur så att jag kan laga mina tänder: Yippie!

I morgon ska jag försöka ladda in bilder i datorn, om vi orkar...

2 kommentarer:

  1. Jag skrev tydligen på näst sista inlägget, så kanske det går dig förbi.

    Faster Ester - som egentligen heter Helén

    SvaraRadera
  2. Vet inte varför men kände igen mej i din blogg.Jag är snart 45, kronisk värk med hjärnskador som följd, utförsäkrad sen den 1/1 -09. Sambo med en missbrukare sen 12 år tbx. Är bara sååå glad att jag fick fixat både brillor och tänder förra året.
    Kikar du in på min blogg så är den till för dom som tror att allt är bra...
    Gå gärna in på http://thesecret.tv
    det hjälper mej och det funkar !

    SvaraRadera