tisdag 27 april 2010

Ojdå...

... vad tiden går fort. Snart en månad sen jag gnällde här.

Gnällämnen har givetvis inte saknats men jag kanske har känt mig för gnällig för att gnälla.

Dagens stora nyhet: Mötte årets första Sädesärla! Den där allra första gör mig alltid glad. Det gjorde den t o m i Grekland. Men då kom den när vintern närmade sig. Men, jag tycker ju om den grekiska vintern (i alla fall oftast) så den var välkommen där med. Inte minst för att jag var glad över att inte behöva tillbringa vintern i norr. Fåglarna har det bra dom.

Ljusbehandlingarna har startat. Varmt oljebad i en kvart. Psol-tiden kom idag upp i hela 30 sek. Måtte jag nu kunna genomföra detta 15 - 25 ggr. Varför inte?

Första behandlingen var i onsdags. På kvällen fick jag ont i ena ögat. Det bidde en liten käck ögoninflammation av det hela.


Idag var jag mycket bättre i ögat. Hade jag sett ut som lördags hade jag säkert inte fått lov att psola. Men, men. Undrar just vad som händer där i ögat just nu? Det har börjat skrapa, göra lite ont och rinna igen... Kan det bero på psolningen? Men, jag hade ju både skyddsglasögon och grön rånarhuva på mig!

Jag är så innerligt trött på denna kliande torra hud. Dessa stora fula utslag. Och de små kliande prickarna på armar och mage. Dessa inflammerade, svidande, kliande öron. Så börjar det då i ögonen också...

Om inte om vore så vore det så himla enkelt. Tillbaka hem till Ελλάδα. Mycket begränsad psoriasis, ingen torr hud, ingen klåda. Om inte om....

Nej, nu måste jag smörja mig igen. Och medicinera öronen. Och drömma om en högvinst på Lotto (som jag inte spelar).

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar