måndag 30 mars 2009

De senaste veckorna...

... har fått mig att tänka mer på Vasilis än på länge. Jag vet inte hur många gånger jag sagt till honom att han är så lik Tony.

De senaste veckorna fick jag det bekräftat på ännu ett par punkter, mindre positiva, som jag inte vetat om. Men att de är mindre positiva gör inte att jag älskar Tony mindre! Ingen är perfekt och få människor är så fulla med värme och kärlek som Tony var.

Och Vasilis är.

Jag skickade honom ett SMS från Näl. Berättade om Tony och bad honom att försöka att inte hamna samma situation. Det kom inget svar. Jag har provat att ringa några gånger. Telefonen avstängd. Vad kan ha hänt? Idag ringde jag hans mamma och frågade. Hon hörde direkt att jag var ledsen. Så väl känner min fd svärmor-to-be mig... (Jag kallade henne "mamma" då när det begav sig)

Vasilis var där. Hade tappat bort telefonen. Han mår inte så bra men har minskat ner på vinkonsumtionen. Nu oroar han sig mest för mig, hur jag ska komma igenom sorgen. Han var inte säker på om han tyckte att det var bra att jag lyssnade på Tonys musik just nu mm mm.

Och att begravningen dröjer till 14 april tycker han givetvis är hemskt. I Grekland sker begravningen oftast dagen efter dödsfallet.

Summa summarum: Det var jätteskönt att prata med honom. Det skulle ha varit skönt att ha hans armar om mig just nu. Ja, han ville krama om mej men lite svårt per telefon.

Fick inbjudan att komma till Thiva för lite miljöombyte.



Här är han inte i toppform. Måtte han inte halka tillbaka!

2 kommentarer:

  1. Lillasyster Ann-Christine31 mars 2009 kl. 07:59

    Det är sant. Ingen är perfekt. Men - ibland måste vi skydda oss från dem vi älskar... Dock kan Alla komma till insikt och ändra sig.....KRAM

    SvaraRadera
  2. Jag förstod att det hänt något.
    Deltar på distans med att beklaga.

    Uffe

    SvaraRadera