torsdag 9 december 2010

Det kanske ...

... närmar sig?

Var på Infektion, KSS, idag. Nu är jag uppsatt på listan över de som eventuellt startar behandlingen i januari. Eventuellt, ja. Man startar bara tio åt gången, en grupp i januari och en i september. En annan läkare än min väljer sedan ut vilka som blir de tio "lyckliga".

Men det finns ett par saker som talar till min fördel: åldern. De flesta är yngre.

Beträffande behandlingstid och resultat finns det ett par saker som talar till min nackdel: åldern. Pga av min höga ålder måste jag räkna med 24 veckors behandling, men redan efter fyra veckor kan man se om det räcker med tolv veckor.

Lyckas inte denna behandling, delvis beroende på min höga ålder, så är det en ny behandling på gång. För min genotyp först om kanske fem år.

Sen ville de att någon anhörig följer med mig vid behandlingsstart. Någon frivillig?

...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar