torsdag 30 december 2010

Vad händer ...

... här då?

Inte mycket om nåt alls...

Väcktes av telefonsamtal i förmiddags. Från Bilverkstaden. De har äntligen tittat på min bil och hittat felet. Kopplingen sa han och sen räknade han upp en hög med saker som skulle ingå i reparationskalaset. Jag sa bara ja ja. Han kom fram till den lilla nätta summan av 7000 svenska riksdaler. Tur att jag ska få en slant av pappa i januari.... I detta belopp ingick givetvis hämtningen av bilen från parkeringen. När jag "bokade in" den sas det att man skulle debitera ett symboliskt belopp för tjänsten. 500 svenska riksdaler kallar jag inte för symboliskt belopp. Bilen får jag i slutet av nästa vecka. Deras symboliska belopp och långa behandlingstid gör att jag inte återkommer till den verkstaden. Det får nog bli Falcks igen vid nästa tillfälle. Och det blir säkert snart. Besiktning skulle ha gjorts innan årsskiftet men det kan jag ju se i månen efter. Undrar om Bilverkstaden tar åt sig att utföra den tjänsten också, mot ett symboliskt belopp? Nej tack, jag åker allt själv.

Nästa händelse för dagen: Fick kallelse från Vuxenpsyk. Ny tid och NY LÄKARE!!! Ja, jag har klagat över Psykiatrinnan hos mina kontakter på Dagsjukvården. När jag berättade om saker hon sagt tittade de på mig som stora frågetecken. Ser med spänning (dubbeltydigt) fram emot att möta denne man.

Väntar lite otåligt på nyheter från KSS. Ja jag vet att det i bästa fall blir så att det blir i januari men otålig kan jag väl vara ändå. OM det blir behandlingsstart i januari följer Lina med Mammamamman för att hålla handen ;) .

Några sista ord för idag (inatt, denna morgonstund):

JAG VILL HA REGN!





...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar