fredag 24 juni 2011

Midsommarfirandet ...

... är inställt i år, pga sjukdom. Hade vissa vaga planer på att hitta på något. Men blev igår morse grymt påmind om att det inte var läge för det. Huvudbang, feber och nu mår jag illa, så illa. Vad hände med antiillamåendemedicinen?

Häromdan var jag på Pizzeria för att hämta mat. Medan jag satt och väntade på salladen kom en liten flicka, två - tre år in. Hon fick se mina ben. Satte sig på huk framför mig och tittade. Så sa hon ONT! Och jag som tycker benen ser riktigt bra ut nu! Då skulle hon ha sett mina armhålor. Inte för att det gör ont där heller men det ser ut att göra ont. Psoriasisen frodas bitvis.

Jag ska fira eftermidsommar måndag - onsdag. De dagar jag mår minst dåligt. Mer om detta senare men jag ser verkligen fram emot denna lilla utflykt. Håller alla tummar och tår och hoppas att jag kan genomföra det.

När jag har lite bättre stunder planerar jag så smått för nästa steg att ta. I förbättringsprocessen. EFTER det att behandlingen är klar. Skönt att jag kan se framåt ibland. Just nu går det lite trögt. (Illa mår illa) så jag krafsar inte ner nåt om det nu.

Någon som behöver hår till en peruk?
...

2 kommentarer:

  1. Trist att illamåendet kommit tillbaka, får hoppas att medicinen verkar och att det bara vart något tillfällgt. Gott att höra att du ser fram mot avslutad behandling, det är nedräkning nu fröstår jag :) Har medicinen mot illamåendet gjort att du har kunnat äta som vanligt och inte gått ner så mycket i vikt? Jag gick ner drygt 8 kg, var nere på 49-50 kg när jag avslutade. Dels var det illamåendet och när man var som tröttast vissa dagar slarvade jag med maten, försökte verkligen men det var svårt att äta då. Ha d gott /Saga

    SvaraRadera
  2. Hejsan Saga,

    Jag fortsätter gå ner i vikt, snart 10 kg, men jag har mycket att ta av och går gärna ner mycket mer. Men det är ju inte så kul att må illa ;)

    Har nog vissa problem att få till det med maten jag med.

    Kramiz
    Brittmarie

    SvaraRadera