måndag 7 juni 2010

Det bidde varken ...

 ... det ena eller det andra.

Fantiserade om att ta en billig resa nu innan sommarlovet börjar. Sen blir det förmodligen svårare att hitta billiga biljetter. Funderade över vart jag ville åka. Hade nästan berstämt mig.

Jag skulle verkligen behöva detta. Har ingen lust att återuppta ljusbehandlingen. Den som blev abrupt avbruten pga sjukhusvistelsen. Fyra - fem veckor till. Tyckte det lät mycket bättre med en tvåveckors resa. Och sedan hade jag planerat att starta Behandlingen. Såg framför mig hur jag var laddad fysiskt och psykiskt.

Så, i fredags svullnade mina fötter, anklar, vader, knän upp. I lördags ringde jag sjukvårdsupplysningen. I kväll har jag tillbringat sex timmar på akuten. Blodprover tagna för att bl a kolla om hjärtat pumpar som det ska. Läkaren adderade även mina problem: Depression + Kraftig Viktuppgång + Svullnad = möjlig orsak Hormonrubbning.

Proverna klara nån dag nu i veckan. Sedan blir det eventuellt Hormonutredning.

Tja, resorna blir billigare i mitten av augusti igen...

För övrigt har det varit en härlig dag. Strålande sol och Pascal-besök. Lille store Pascal som tappat sin första mjölktand. Han hade väldigt skoj i Stadsträdgården där Nationaldagen firades och nya Lekplatsen invigdes.

Nu måste jag gå och lägga fötterna i högläge.

Hade tänkt mig en bild eller två men iiiiiiiiiiiids inte

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar