måndag 19 juli 2010

Det är faktiskt som så ...

 ... att jag, trots allt ser ganska positivt på framtiden. Det är några bucklor som måste passeras men det känns ändå som om 2010 blir året livet vänder den ljusare sidan till. Skönt att vara lite optimist för en gångs skull.

Positiva saker som hänt i år?
  • Jag börjar så sakteliga vakna ur den "koma" jag hamnade i när Tony lämnade oss.

  • Äntligen har de tagit mig på allvar på Psyk. Det känns skönt att ha något jag "måste" göra emellanåt. Varje dag blev för mycket men nu är det två dagar i veckan. På onsdag ska vi ha uppföljning - då kanske jag slussas vidare till Kommunens verksamhet. 
  • Min viktuppgång och mina svullna fötter, anklar mm mm. Ha ha :) Positivt!?! Ja, nu tar man mig på allvar inom sjukvården också. Utredning pågår.  
  •  
  • Handikappersättning!!! Yes! Jag är jätteglad att jag fick igenom det, men blir ännu gladare om min överklagan går igenom. 
Mycket vill ha Mer;) - Det handlar i huvudsak om kostnader för Klimatvård där försäkringskassan menar att Landstinget ska stå för det och Västra Götalands Regionen är snåla med allt som gäller hälsoresor. Men med hjälp av Psoriasisförbundet och min (över) läkare på Hud, KSS kanske det ordnar sig.

I morses lämnade jag blodprov till Dexametasontestet. Läkaren misstänker tydligen Cushings syndrom. Ännu en autoimmun systemsjukdom. Eller ? Ännu en? Alla hänger i hop på ett eller annat sätt. Jag har läst på en del de senaste veckorna. Det finns många och ibland vaga symptom på Cushings. Det har blivit ett antal aha-upplevelser.

OK, vet ej ännu om det är Cushings, men nåt lurt är det och doktorn håller med. Jag tror starkt på att det är behandlingsbart i alla fall :) .

Så till något annat, om inte doktorn säger stopp och belägg: I höstas "råkade" jag hitta en resa till Kos till hyfsat pris, 15 sep tre v Paritsa, direktflyg från Stockholm. Jag slog till och bokade, tänkte att det löser sig nog både med humör och ekonomi till dess...

Jag har slått bort den där resan ur tankarna totalt, inte minst när jag for till Polen! Nu närmar sig slutbetalningsdatum och snart ramlar den retroaktiva handikappersättningen in på kontot.

...




 

                                       

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar