måndag 1 december 2008

Attans också!

Jag hade tänkt sätta in ett fint kort här. Så laddade jag in i datorn och det påtänkta fotot var av sämre kvalitet så att säga.

Vi struntade i flyttbestyr idag och åkte in till stan och tittade på julskyltning och tomteparad mm. Det var skönt att se lite folk omkring sig.

Synd bara att det slutade lite trist. Erland som ju är så full av spring i benen lyckades igen. Hoppandes och skuttandes och allt vad han nu gjorde på trottoaren så slog han i Pascals huvud med munnen. Lite blod i tandköttet och en av de nya framtänderna är lite lös... Så i kväll blev det bara till att äta mjukt och i morgon tandläkarbesök.

I morgon (läs idag) flyttar min telefon. Ha ha den flyttar först. Får se när jag kommer efter? Hoppas i alla fall att jag är inflyttad innan bredbandet som skulle ta ca åtta dagar. Vad skönt för alla evetuella läsare! Nu slipper ni höra mitt klagande på ett tag ;) .

Åter till fotot. Vi hälsade på Tomten i stallet på Limtorget. Mormor lyckades helt ovetandes göra intryck på Tomten. Han föste undan övriga besökare så att Mormor fick fotograferat barn och åsna och Tomte. Men som sagt. Det blev inget bra :( .

Ni får hålla till godo med en Bock i stället:



Oh Så Skönt, november är slut!



Dagens Historielektion
1 december

Den 1 december 1856, invigs de första svenska allmänna järnvägarna med lokomotivdrift mellan Göteborg och Jonsered, samt Malmö och Lund.
Men innan dess fanns privata järnvägar och enklare gruvbanor med spår av trä redan på 1700-talet eller tidigare, men den första dokumenterade järnvägen ovan jord anlades 1798 i Höganäs mellan kolgruvorna och hamnen. Den banan hade ursprungligen träräls och vagnarna drogs av hästar.

2 kommentarer:

  1. Aj då Erland Pärlan Hoppas det går bra med tanden. Roligt vara med barnbarnen på julmarknad. Jag vill också :( :) Före bredbandet hoppas jag du blir stadsbo igen :) Och visst är det härligt att nov är slut! 3 v till jul men allra bäst snart Nytt år och ljusare tider igen. Det går fort - vi får bita ihop... ;)

    SvaraRadera
  2. Hoppas du kommer att trivas i lägenheten. Den har gett mig mycket glädje genom åren. Jag hör av mig så fort pappret kommer!! Ta hand om dig!

    SvaraRadera