torsdag 18 december 2008

Fel startända

Apropå Nystart så har jag nog haft fel startända när det gäller att få struktur på det dagliga livet.

Var inställd på att först och främst få ordning på sömnen. En vecka i Britt-Maries liv ser i stora drag ut så här:

En natt helt utan sömn
Fyra nätter, somnar på morgonkvisten, sömnen vill inte infinna sig
Tre nätter, somnar på morgonkvisten, strejk, ingen idé att försöka sova
En natt, somnar vid hyfsad tid sisådär 12 - 01. Vaknar 05.30 (pip) kan inte somna om

Dagarna förflyter sedan i trötthetens tecken. Jag vill vara uppe och ta vara på de få ljusa timmarna. Inget vettigt blir gjort. Ideligen blir det lite vila på soffan eller i sängen, förlåt säng har jag ju ingen :) . På madrassen ska det vara.

Så nu får jag ge upp detta. Sömnstartpunkten alltså. Nu får jag ........ Oooo där var jag lite energisk och optimistisk och tänkte skriva nåt klokt. Nöjer mig med att skriva att jag ska försöka få till en annan utgångspunkt. Då kanske det löser sig med sömnen också.

Ha ha ha :) :) :) . Inte undra på att Google-annonserna handlar om sömn. Den dan de hänvisar till aktiva fritidsintressen ska jag fira!

Nu ska jag snart ta en promenad till Apoteket för att hämta sömntabletter... ridå. Men ok jag går i alla fall inte och vilar, varken på soffa eller madrass.

Dagens citat
Det spelar ingen roll hur långsamt du går, så länge du inte stannar.
Källa: Konfucius


1 kommentar:

  1. Bra citat :) Och du! Spela Scotts! ;) Då KAN du inte sitta still!!! Jag både dansar och skrattar! Fast jag vet..... Tröttheten är förödande :( *svärord* Känns inte rättvist. Men jag tror verkligen på energimedicinen - kan man få in glädje i cellerna så blir man gladare/friskare.... Vi får kämpa på!

    SvaraRadera