torsdag 11 december 2008

Denna dag - 11 dec



Tja det var för två år sedan... Vi skulle ha gift oss sommaren 2007. Men men men...

Jag har tidigare sagt, tänkt och skrivit här att Vasilis har Borderline. Det är/var min egen amatörpsykiatriska diagnos. Det kanske ändå stämmer men jag har kommit fram till något annat.

Ja, jag har massor med tid. Och massor med tankar snurrar i mitt huvud, ständigt. Vi var så lyckliga då, 11 dec 2006. Vad hände? Ja, det har jag funderat över. Vi älskade varandra. Vi älskar fortfarande varandra.

Några dagar före jul 2006 blev Vasilis inlagd på sjukhus. Han hade väldigt ont i magen. Läkarna skrämde upp honom. Allvarlig sjukdom.

I Grekland är det så att remisser inte skickas. Du måste själv ta kontakt med vart det nu är du behöver vända dig. Vasilis sköt på detta.

NU! har jag lagt ihop 1+1... Han måste ha fått lugnande tabletter utskrivna redan då. Av läkaren på sjukhuset. Han måste ha skött det "ganska" bra i början. Jag fattade ju bara inte vad det var som hände. Han var så förändrad. Ibland. Otrevlig. Hotande. Var det jag som gjorde fel? Sa jag fel? Språkproblem?

Dj...la droger! Dj...la läkare som skriver ut!

Det finns en sång som jag pinar mig med i bilen. Bäst jag inte åker bil. Hittade den på You Tube. Hur får jag hit den?

Texten, på grekiska. Jag är inte poet. Och grekiskan är ett mycket rikt språk. Det går bara inte att översätta. Handlingen är ett avsked. En älskad person ska dö.

Vasilis är ska inte dö. Trots att överläkaren på medicin på Kos sjukhus gav honom den diagnosen. Efter utredning i Aten: Sår på tolvfingertarmen.

Vasilis skräck och oro fick honom till att ta till den lösning han kände till från sitt förflutna. Han lyckades länge och väl att få läkarna med sig. I slutändan: Sitter jag här. Och han i Thiva...

Και Βασίλη
Μόνο για σένα! ¨Οπος σ'ούπα για πάντα μαζί σ0υ και σ'αγαπάω















1 kommentar:

  1. :( Droger ställer till en massa elände!!!!!! Alla droger. Och ibland räcker inte kärleken till tyvärr. Drogerna vinner o för att inte båda i en relation ska gå under så hamnar en i "Lidköping o en i Thiva...." Sorgligt men nödvändigt. Den enda som kan rädda just din/Er situation (tror jag som också bara är amatör ;) ) är Vasilis själv. Och skulle han göra det - och Kärleken finns kvar så...Ja då vet man ju aldrig vad som kan hända :) Kramis

    SvaraRadera