tisdag 13 januari 2009

Hur påverkas man?

Jag undrar hur "dement" man blir av att vara socialt isolerad.

Jag gör så konstiga saker. Jag glömmer och glömmer och glömmer. Nu, allra senast: Var la jag kaffemåttet? Har t o m kollat i soppåsen om jag har slängt det. Skulle inte ha förvånat mig, gör som sagt var konstiga saker... Går omkring och pratar med mig själv. Snart börjar väl TVn svara mig.

Och som sagt, jag gör konstiga saker. I natt låg jag och funderade på hur allvarligt brott (inbrott) man kunde göra där eventuellt straff, om man nu blir upptäckt, resulterar i enbart fotboja (heter det så?). Inlåst i hemmet är jag ju redan...

Jag MÅSTE ha en säng snart. Idag vaknade jag med fruktansvärd huvud/nackvärk. Anledning: vaknade ett flertal gånger under natten. Kudden hade ramlat utanför madrassen och mitt lilla huvud hade följt med. Så där låg jag alltså med huvudet i en något jobbig vinkel...

Nu har jag inte ringt Försäkringskassan sedan i måndags. Kanske dags för en liten påminnelse. Ja terrorist blir man också av isolering. I måndags var jag i alla fall inte otrevlig i telefonen. Det är ju faktiskt inte personalens fel! Nu är mitt ärende under behandling. Vad nu det betyder? Får nog ringa och fråga.

Nu kanske det är dags att hoppa ur pyamasen och åka och köpa en veckoranson cigaretter. För de sista lånade pengarna... Mat har jag köpt. Men ju mer jag behöver sluta röka desto mer röker jag...

Hej hopp, Nästa år är ett annat år!

1 kommentar:

  1. Nästa ÅR??? Hallå! Inte dags ge upp än! Lååååångt kvar dit ;) Ärligt talat tror jag det är förödande gå omkring för mycket ensam. Icke självvald ensamhet är inte bra. Hjärnan kräver....ja det var just det - Ha ha ha Hittar inte ordet!! JO nu kom det! Stimulans! Annars slutar den fungera! Min är också kaputt. Och inget att skämta om! Märker jag blir mycket dålig emellanåt. Vet itne om telefonen är tillbaka idag t ex. Klarar inte koppla in den...kan inte tänka. Börjar bara gråta vrje gång jag försöker. Hoppas våren kommer med energi o glädje för hjärnan. Blivit tipsad från två håll nu att Bowlinghallen kan vara värt ett besök om vi vill ta en öl nå´ngång :) Kram

    SvaraRadera