tisdag 20 januari 2009

Min Bror och Jag

Han föddes i mars 1954, Jag december 1955. Han hade stora problem med att jag bet mamma i brösten.

Så sakteliga växte vi upp. Storebror älskade lillasyster, som kallades Lillan. Lillan lekte med storebror Tony och hans kompisar. Då var det fortfarande lugnt på vissa gator, såsom Siriusgatan, i Lidköping. Så där lekte vi mycket. Vi fick flytta oss när det då och då dök upp en bil.

Storebror Tony råkade döda Lillans undulat. I många år trodde Lillan att någon annan var skyldig. Tony, Lillan förlåter dig!

Lillasyster föddes. Mamman hade gått igenom tunga missfall. Barnen på gatan: Är din mamma alltid med barn?

Återigen föddes lillasyster. Återigen fick vi åka iväg... Jag tror att jag var hos farmor/farfar (där jag alltid ramlade ur sängen...) Men så kom ju moster Berit från Göteborg igen... Ja hon var ju där även den gång som Mamma genomled ett fruktansvärt missfall.

Liten var jag. Men minns mammas tårar. Hur hon "födde" barnet på toaletten...

Sen kom Ancie och för första gången lekte pojkflickan Lillan med dockor... Och så fick hon inte heta Lillan längre.

2 kommentarer:

  1. Lilla lillasyster ler :) Och kramar Storasyster o Storebror :)

    SvaraRadera
  2. Apropå annonserna:

    Ska jag adoptera nu?

    SvaraRadera