söndag 7 mars 2010

Eventuellt så...

... kan det eventuellt snart vara behandlingsstart. I april? Bye bye sommaren 2010 i så fall. Men det är ju något jag måste göra.

Var hos min läkare på KSS i onsdags. Hon har hårdpluggat :). Jag är ett något speciellt fall i och med att jag har flera diagnoser som inte "tål" interferon.

Beträffande Crohn är vi lugna. För det första så är Kronblom i djupt viloläge. För det andra har hon läst på: En del blir sämre, en del blir bättre och en del opåverkade.

Psoriasis: Blir oftast sämre, men det är ju behandlingsbart. Hon vill att jag stämmer av med hudläkaren som jag träffar i slutet av mars. Just nu är inte utgångsläget det bästa... Och inte tror jag de kostar på mig klimatvård. Idag har jag i alla fall inlett en behandlingsomgång med cortison så får vi se hur mycket nytta det gör fram till dess jag träffar hudläkaren.

Depression: Är väl det största "hotet". Hon vill prata med den psykiatriker som jag ska träffa på onsdag.

Utöver dessa biverkningsrisker så finns det ju tusentals andra. Men de är ju inte specifika för mig, de gäller alla. Kort sammanfattat: samma biverkningar som man får av cellgifter...

Ja ja. Härliga 12 alt 24 veckor att se fram emot. Men sedan är det 80% chans att jag blir friskförklarad efter ett år :) .

En kick-off skulle inte kännas helt fel. Och sedan blir det till att fira i höst nån gång.

1 kommentar: