tisdag 24 augusti 2010

Ännu en dag ...

... avklarad, med råge.

Det var skönt att komma till Dagsjukvården idag. Fick chansen att ventilera lite med "tjejen" som jag har bäst kontakt med. Hon har kommit tillbaka från semestern och märkte genast att jag blivit sämre igen. Till skillnad från psykiatrinnan då... Skönt att känna lite uppbackning.

Åkte sedan vidare till banken för att hämta bankgirobetalningslappar till pappa. Stekpannan (han hittar inte sin) var redan på plats i bilen. Så skulle jag då iväg till fadren. Sååååå fruktansvärt trött, sömning rentav. Hem i stället. Tänke mig att läsa tidningen och sedan uträtta dagens uppdrag. Somnade. Upp, värmde mat innan dagens uppdrag. Åt, så trött. Liiite tidning till. Somnade. Vaknade 21.00. Och nu sitter jag här 04:34 och undrar hur jag ska klara av gårdagens uppdrag idag?

F--n. Jag är en övervuxen människa som låter mig styras av en egocentrisk far. Med ålderns rätt får han lov att vara lite egocentrisk men han har väl inte alltid varit 83 år, eller?

 Jag måste tänka på mig oxå. Du är så skör ännu, som hon sa idag...


En smula hänsyn och lite omtanke betyder så mycket. 

Källa: Nalle Puhs Lilla Instruktionsbok
 ...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar