tisdag 17 augusti 2010

Historien upprepar ...

... sig.

Har haft date med min psykiatrinna idag. Återigen undrade hon vad jag gjorde där. Du är ju inte deprimerad! Helst ville hon slopa all medicinering. Du har ju kontakt med vårdcentralen också. Nej sa jag. Nu går jag ju här. Vaffö dådå? För att de ville det i Falköping. Jaså? Sömntabletter? Nej det vill jag inte ge. Var har du fått de utskrivna? Falköping. Och via "Mina Vårdkontakter" på internet. Men? Kan man beställa medicin på internet?!? Ja, via "Mina Vårdkontakter". Vad är det? Föreslog att hon kunde gå ut och läsa på det stora anslaget som de hade satt upp i väntrummet...

Summan av kardemumman. Jag fick lite mediciner utskrivna. Och det blir en date till vid nyår ca. Sen vill hon ha bort mig därifrån. Undrar just vad dom skulle säga i Falköping om jag berättade?

Apropå att historien upprepar sig. Att jag tycker om gratissaker vet ju en del om ;) ,  det startade tidigt i mitt liv. Igår var jag med pappa till mäklaren. Han höll till i gamla Sparbankshuset. Där har jag varit som barn med mamma. Vid ett tillfälle kollade jag in lite broschyrer som de hade i ett ställ. En kassabok! Den såg kul ut så den tog jag. Senare slog det mig att den nog inte var gratis! Jag hade stulit! Så var jag då i samma lokal igen. Nu med pappa. På bordet stod det en mugg med pennor... Det var reklam på dem så de var nog gratis, eller?


...

1 kommentar:

  1. Apropå att hon undrade var jag fått sömntabletterna:

    Kollade kartongen: HON har skrivit ut dem...

    SvaraRadera