torsdag 5 augusti 2010

Till att börja med...

... så har jag inte sk Cusings Syndrom. Det tyckte vi var skönt doktorn och jag. Detektivarbetet fortsätter dock. Något är ju fel. På måndag kommer en läkare tillbaka från semestern. "Min" läkare vill då prata med henne om mig. Hon lär enligt honom vara den som kan mest om hormonsjukdomar här i Lidköping. Känns så skönt att det kollas upp. Mer provtagningar följer i nästa vecka.

På måndag blir det lite dagsjukvårdande igen. Går bara en gång i veckan numera. På tisdag har jag date med psykiatrinnan igen. Hon som jag aldrig mer ville träffa... Ska bli spännande att se hur hon bemöter mig denna gång. Efter påtryckningar från Falbygden...

Nästa måndag, den 30:e är det så dagsjukvården igen. Då har jag date där med kvinnan i Kommunen som har hand om de kommunala aktiviteterna för sådana som jag. Spännande att höra lite mer om det. Har läst lite på nätet och det finns säkert någon sysselsättning som passar mig.

Mitt uppe i dessa petitesser har jag så en far som ska flyttas. Det är mycket nu. Inte blir det lättare av att han "vet" och "kan själv" och sen varken han vet eller kan eller orkar eller förstår(?).... Flyttlasset går i alla fall den elfte. Har han packat allt då som han säger att han ska? Låter han bli att städa? Det kommer städfirma. Om jag orkade skulle jag vara där för att se till att han får gjort det han måste få gjort i stället för att torka fläckar på en matta i stället för att torka väggar i stället för... .... .... Hoppas flyttfirman har med sig lite lådor trots att jag sa att de inte behövde packa. Kanske skulle ta och ringa igen och förvarna?

Det känns inte lättare när jag har en känsla av att pappa inte kommer att klara av att bo i sin bostadsrätt särskilt länge. En av mina kontaktpersoner på dagsjukvården berättade om sin granne. Hon flyttade från hus till lägenhet. Bodde där i två, max tre månader innan det var dags för äldreboende...  Ja ja. Då blir det i alla fall inte lika mycket att flytta på.

Vem ska hjälpa mig då? Jag kommer knappt in i min lägenhet längre pga allt som måste till tippen. Kanske skulle ta och boka flytthjälp till mig med?

Idag blev det lite för mycket för mig med. Ett inte alls roligt ångestanfall men om en vecka blir det nog lugnare. Hoppas jag.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar