fredag 1 januari 2010

Årets första...

... inlägg.

Har tillbringat nyårsaftonen hemma med Facebook, WII och lite TV. Det går ju bra det med. Kunde ju alltid ha gått fram till torget. Fyrverkerierna är fina. Stämningen på topp och halva Lidköping på plats. Men det är just det. Alla är där. I sällskap. Då känns det lite jobbigt att vara ensam.

Nu har jag i alla fall bytt ut väggalmanackan. Nya oskrivna blad. Hoppas på att fylla dagarna med brasaker.

Jag ringde Vasilis strax efter 23:00 (dvs Nytt år i Grekland). Allt är väl med honom även om han återigen är arbetslös. Arbetsmarknaden i Grekland är tuff. Hoppas bara att det inte knäcker honom igen. Har tidigare sett hur dåligt han mått när han varit utan jobb. Det är så overkligt på nåt sätt: Jag sitter och pratar i telefon med den person jag älskade/älskar. Samtidigt vet jag att han kan bli en djävul...

Och, jag blev återigen inbjuden att hälsa på. Måste erkänna att det lockar... Finalen av karnevalen och Rena Måndagen (12 - 15 feb) med Vlachiko Gamo i Thiva vore inte fel. Vi hade ju planerat att åka dit något år just den helgen...

Glöm det!!!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar