onsdag 20 januari 2010

När jag blir...

... upprörd, eller kanske t o m arg, brukar jag inte dra mig för att ringa, maila eller skriva snigelpost.

Nu är jag upprörd, kanske rentav arg och jag vet inte hur/vad jag ska göra.

Vederbörande är en familjemedlem som jag älskar. Hon, ja det är en hon, har nu gjort något som faktiskt upprör mig. Ja jag blir t o m lite arg. Det känns som om hon leker med omgivningens känslor. Som värsta lilla bortskämda våp. Förlåt mina ord...

Har hon inte förstått vad hon har, hade? Förstår hon inte vad hon gör andra? Och vad hon förlorar? Och vad hon kommer att ångra?

Jaja, Måste reda ut tankarna innan jag ger mig på henne. Ok! Jag kommer ju helt säkert över detta, men gör hon det?

3 kommentarer:

  1. för det första så vet inte du ett skit, varken om mig som person eller vad behagar mitt förhållande. det finns alltid 2 sidor av saker... och varför skulle jag vara just den som gjort fel........ att ett förhållande inte funkar brukar faktiskt vara bådas fel... vet inte hur det har sett ut i dina. och ett bortskämt litet våp..... ? akta dina ord.... riktigt jävla besviken på dig ska du veta. jag är verkligen inte bortskämd.... du har ingen aning hur jag har kämpat för att klara mitt och min dotters liv. eller hur jag kämpat i mitt förhållande.....

    sopa rent framör din egen dörr innan du uttalar dig om saker....

    att vara arg och bitter förstör dessvärre bara för sig själv.

    SvaraRadera
  2. Jag är inte arg, inser jag. Men lite ledsen.

    Och ordet våp var inte bra! Förlåt. Det var fel ord.

    Men när du ignorerar? Inte ett svar på mina frågor. Ställda i all välmening.

    Och vad har jag för problem framför min dörr?

    Och inte är jag varken arg eller bitter, i största allmänhet.

    SvaraRadera
  3. Kommentaren från anonym fick mig att tänka efter vad som hände i mina förhållanden.

    Jag har haft tre samboförhållanden:

    1. Han var otrogen

    2. Han gav mig för mycket, jag var bortskämd...

    3. Han misshandlade

    Att jag bröt upp från det andra förhållandet har jag lite svårt att komma över faktiskt. Förstod inte hur bra jag hade det och jag sårade honom verkligen. Fortfarande, över 20 år senare, dyker han upp i drömmarna.

    OK! Det är den dörren jag borde ha sopat rent framför

    SvaraRadera