torsdag 14 januari 2010

Skickade ett mail...

... till Göran Hägglund.

Meddelande: Min högsta önskan är att bli så bra att jag kan leva ett normalt liv med arbete i 10 - elva år till.

Vad för rehabiltering erbjuds vi som har "icke tidsbegränsad" sjukersättning?

Förmodar att vi är strukna från alla åtgärder?

Fick i dag avslag på remiss från min läkare för att få delta i ett rehabiliteringsprogram. Misstänker starkt att avslaget beror på ovansående.

Ingen hjälp får man till att må bättre, ingen hjälp får man att komma i arbete och således är man inte heller värd lika mycket som det stora flertalet. Dvs vi är med höga skatter med och betalar deras jobbskatteavdrag, som vi inte har en chans att få...

Detta är allvarligt!

Väntar på den nya regeringen
----------------------------------------------------------------------

Anledningen att jag skickade var ju givetvis ovanstående. Men jag tror att vi är ganska många som nu lämnas helt åt sitt öde pga att de eventuella insatser som kommer att göras för de som hamnar i en akut sits ekonomist.

Vi andra har vår ekonomiska bit "säkrad". Men vi kanske vill bli friskare vi också?

Har nog hamnat på nån lista över avskrivna inventarier - inget värde.

1 kommentar:

  1. Inte roligt alls =( Vad gäller min situation så är det soc som gäller efter sjukersättningen - OM jag nu får förlängt 18 månader... Så De har många hål att täppa igen. Eller inte - det kanske är ättestupan de vill ha oss till? Man kan ju börja undra.

    SvaraRadera