onsdag 5 november 2008

Födelsedagskalas x 2

I söndags firade Lina och Pascal sina födelsedagar. Lina räknar neråt och Pascal samlar på år.

Detta kalas har Pascal pratat om i evigheter. När jag kom hit i somras var nåt av det första han sa till mig: Du får komma på mitt kalas! Lina berättade då att han planerat sedan i våras någon gång. 

De flesta var välkomna på hans kalas. Inte alla dock. Vi var på Sommarland i Skara. Vi väntade på tåget för att göra en rundtur på området. Vi var inte ensamma. Bland många andra var det en liten söt flicka i Pascals storlek. Hon lekte med kedjorna i vänteområdet. Det störde tydligen Pascal. Kanske att han också ville leka som hon men inte vågade? Hur som helst så spänner den lille pojken ögonen i den lilla flickan och utbrister: Du får inte komma på mitt kalas! 

Pascal kalasade ordentligt. Först var det dagiskompisar i halloweenmiljö, sedan kom släkten då borde det bli lugnare. Men, men det är livliga barnbarn jag har...

Nya lakan och täcken måste ju invigas:


Foto: Sofi Lind

Tårtdags. Pojken ser fram emot att blåsa ut ljusen. Men då sätter gästerna igång och ska sjunga!




Kommentator: Viktor Lilliesköld

Det var en stor dag för Pascal. De flesta gästerna åkte hem samtidigt. Den lille pojken sitter i fönstret och tittar på alla bilar. Jag ser hur förundrad han är och säger: Tänk, att det kom så många. Han tittar bara allvarligt på mig och nickar och fortsätter att titta på "trafikkaoset" som han orsakat.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar