lördag 1 november 2008

Jag Fryser

En av de positiva sakerna jag pratade om inför återflytten till Sverige var att jag inte skulle behöva frysa, inomhus.

Men, Jag Fryser. Som tur är flyttar jag snart. Förhoppningsvis blir det varmare i lilla lägenheten än i lilla stugan.

Första november och jag har noterat att månaden var alldeles för kort igen. Så blir det till att trolla igen, i arton dagar. Så småningom blir det nog bra...

Nej, fy då. Sitta här och gny. Nu får det bli nåt matnyttigt:

Dagens Historielektion:

Den 1 november 1905, upplöses den svensk-norska unionen efter förhandlingar i Karlstadskonferensen, som förhandlingarna mellan Sverige och Norge under tiden 31 augusti–23 september 1905 kallades. Den ledde till Karlstadskonventionerna, i vilka Norges rätt till självständighet godkändes och regler för unionsupplösningen föreskrevs.

Svensk Unionsflagga   och norsk




3 kommentarer:

  1. Vi får tro du får varmt o kosigt i den lilla lägenheten :) Ibland undrar jag lite vad du skrivit om? Hm ;) om man tittar på annonserna.... sexy woman och bikini beach o annat ;) ;) skulle inte annonserna utgå ifrån vad du skrev på bloggen? Ha hahaha

    SvaraRadera
  2. Jag har oxå funderat på det... Tankeläsning? Men då läser Google av dej i så fall. Jag har inga sexiga kvinnor eller bikinibeachar när jag tittar. Bara Depression, så jag får försöka skriva om lite roliga saker ;)

    SvaraRadera
  3. Den är varm och skön på vintern nu när elementen är lagade och sval och skön på sommaren.. Just nu är den inte särskilt rolig! saker överallt, men jag lär vara klar till den förste december eller kanske redan helgen 29-30 nov! Jag hör av mig när de närmar sig!

    ha de gottt!!

    SvaraRadera