lördag 11 oktober 2008

Aktuella kommentarer till 4 maj 2002

Vem var Big Brother Jacob? Det där om tiden tål nog att funderas över lite... Det är ju över sex år sedan jag skrev det. Mycket har hänt och det har jag haft tid till.

Idag har jag varit och hämtat tvätt i tvättstugan, före kl fem. Nej, det är inte samma tvätt som då! Vissa saker kanske tvättades även då dock.

"Bostadslös" som jag är saknar jag tvättstuga. Än tvättar jag hos Linas farföräldrar än tvättar jag hos Lina.

Jag hamnade aldrig där vid havet öster om Aten. Det bidde det gamla invanda Kos. Tillfälligt besök var det tänkt som. För vidareflytt till Aten. Men jag blev kvar, i sex år.

Och det var rätt att flytta!

Jag saknade familjen, allihop och allra mest Lina och barnbarnen. Men med facit i hand mår jag nu tack vare mina år i Grekland mycket bättre!

Så är jag då tillbaka i Lidköping. Sitter i en stuga på landet med min dator. Jag som drömde om
en stuga i Grekland, uppe på berget, med utsikt över havet och med min dator. Och en åsna inte att förglömma.

Det får förbli drömmar.

Nu måste jag först och främst ta små steg framåt i mitt nya liv. Jag får inte falla tillbaka till
den 4 maj 2002!

Och här bor jag nu

Dagens citat:

'Förmågan att idag tänka annorlunda än igår skiljer den vise från den envise'
John Steinbeck

1 kommentar:

  1. Hej Brittmarie

    Hoppas du kommit lite i ordning.
    Har du lust att skriva och berätta finns jag på Kalimera där du kan skriva ett pm eller mail, undrar hur du haft det sista tiden, jag har tänkt på dig.

    En gammal rumskompis från Kos, Monica

    SvaraRadera