onsdag 29 oktober 2008

Från "Kopela" till Fruntimmer

Vaknade i morses väldigt nöjd. För första gången på evigheter har jag sovit som en normal människa. Igår kväll var jag så trött att jag inte orkade sitta upp, gick och la mig och somnade!

Kan det bero på att jag, också för första gången på evigheter, var lite social igår kväll. Jag åkte med Ancie till Skövde för att delta i Blodcancerföreningens 5-årsjubileum. Där roades vi av det lilla fruntimret, Gunilla Dahgren. Trevlig kväll med god smörgås och tårta. Ancie fick som vanligt skämmas lite över mig. Jag har ju så svårt att stå emot något som är gratis. Kyrkråttor får ju se till att norpa åt sig det de kommer åt. På vägen Kos - Lidköping så fanns det ju både tandpetare och våtservetter. Igår kväll var servetterna för fina att användas. Fick med mig fyra hem. 

Solen skiner och jag borde gå ut. Jag borde också åka och ombesiktiga bilen. Vi får se. Så var det ju de där faxen oxå... Ja ja.

I början av december blir det flytt igen. Sista flytten? Sedan slutet av april har jag packat bilen tre gånger. Hoppas att den fjärde blir den sista på länge. Inte för att jag har så mycket att packa, de flesta av mina ägodelar är ju kvar på Kos,  men ändå. Att veta var jag bor är ju inte så dumt.

På torsdag är det rättegång. På Kos. Och här sitter jag. Inkallad som vittne. Men de har ju inte svarat på mina fax? 

2 kommentarer:

  1. Nu har jag ägnat en sådär 40 minuter att läsa vad du skrivit. Det verkar storma lite runt dig, men intressant ändå. Återkommer med jämna mellanrum för att följa vad som händer.

    SvaraRadera
  2. Ja du Syster - har inte riktigt vant mig vid dina norpartalanger ;) Blir lika överraskad varje gång :)Idag skulle jag så ta itu med disken! men, det kom annat emellan... :)

    SvaraRadera