tisdag 21 oktober 2008

Dagen (20 okt) började i moll

... slutade i dur!

För att klara av det tråkiga först: Jag kunde inte sova. Tankar som snurrar runt. Fram på morgonkvisten somnar jag tydligen väldigt gott i alla fall. Nånstans ringer min väckning på mobilen men jag måste ha stängt av. Inte ens snooze...

Halv elva ringer syster. Jag inser att jag inte hinner till Farbror Doktor. När jag nu äntligen hade fått en tid. Tänker ringa avbeställa. Men ojne vojne med det systemet. Då får de min avbokning nån gång på eftermiddagen. Där blir det till att betala uteblivet besök förmodar jag... Somn ar om.

Åter till systerns tel samtal: Så småningom ringer jag tillbaka och hon har hittat lägenhet åt mig! :) Jag har inte sett den än men läge och beskrivning... I morgon ska jag se den.

Detta hälpte mig tillbaka till nostalgin inför denna dag. Varje år denna dag: 20 Oktober. Min dotters födelsedag. Ja det är hennes dag! Men det är också den dag jag blev Mamma.

Lina: GRATTIS igen. Jag älskar dig! Och du ska veta att eftersom jag bara hade pojknamn på lager (nästan) kollade jag även upp vem som har namnsdag 20 okt. Jag tror att du kanske trots div associationer, såsom Snöre, föredrar Linepinnen framför Sibylla?

Idag fick jag också brev från Kronblomföreningen (Riksförbundet för Mag- och Tarmsjuka, RMT). Inbjudan till cirkelledarutbildning om diverse magåkommor. Jag skulle gärna åka en helg till Stockholm. Jag skulle också gärna vilja prova på att leda en studiecirkel. Men klarar jag det? Kan ju alltid ta en privatkurs i pedagogik från mitt pedi (grekiska, betyder barn). Ska jag våga?


Foton:
Ettan, ett fåtal dagar kvar. Mina spontana tankar:
  • Vad smal jag var
  • Sänglampan! NU har jag gnytt över denna lampa som ideligen blinkar och lever sitt eget liv. Så var det min gamla lampa... Ibland kan man göra kap. Lampan är 32 år gammal.
  • Tapeterna: Jag minns hur hemska jag tyckte de var då 76-77. Ancie? Är de också moderna nu?
Första foto på LinePinnen. Och ja, jag måste och vill vara med på bild. Och vem är du då som står framför mig med den där konstiga saken? Pappa!






Javisst är det pappa. Mamma är ju helt upptagen av sin frukost, serverad på silverbricka!


Första beökaren? Linepinnen var en vecka gammal vi var hemma hos tapeterna och min älskade syster Ann-Christine kom genast.




Den här bilden är så fin. Vilken kontakt de har. Lina är två veckor gammal.
Linas pappa finns inte längre med oss. Ingemar - Kram!!! och tack för den gåva du gav mej, och barnbarnen du aldrig fick se

4 kommentarer:

  1. Oj snyft Det var änna känslosamt idag! :) Mycket fina ord. Jag minns också när Linus - Kärt barn har många namn - föddes. Det var en solig kall dag och jag gick i dikena utmed Skaravägen och plocka skräp! Mitt första jobb! hm :) När jag kom hem möttes jag av en "stirrig" lycklig nybliven mormor - vår underbara mor! :) Och jag blev en stolt moster. Grattis Britt-Marie. Och Lina. Och Ingemar förstås.Kram

    SvaraRadera
  2. Och en sak till - jag tror den lägenheten är perfekt för dig! Vi får Tacka Sofi med - ditt fadderbarn ;) och Maggan som tänkte på dig!!

    SvaraRadera
  3. Jag igen!! Glömde ju tapeterna - supermoderna! ;)

    SvaraRadera
  4. Hej! Hoppas attl e fint. Du kan väl höra av dig när du talat med L-G om lägenheten.
    Kram maggan

    SvaraRadera