tisdag 14 oktober 2008

Snart morgon igen

Tiden (tja om den nu finns...) går så fort. Idag var jag med och hämtade Erland från skolan/fritids. Det var ju inte länge sedan Lina gick där. Sedan kalasade vi på äpplekaka, mumsigt. Skojiga barnbarn har jag. Erland ville bara ha "brödet". Pascal ville bara ha vaniljsåsen...

Det är så härligt att få de här stunderna med barnen. Och i morgon kommer Erland hit efter skolan. Fröken Lina ska på skolutflykt till Göteborg.

Jag borde ha gått och lagt mig för länge sedan. Trött är jag men men...

Nu pinar jag mig med att höra på musik. Men det kanska är bra det med. Jag släpper masken lite och låter min längtan och saknad komma fram. Det är väl en process jag måste igenom. Känner mig också ganska redo för lite terapi. Men då måste jag först ta mig till vårdcentral... Det räcker att jag läser om våld så går det rysningar genom mig och jag kommer ihåg att jag inte ska sakna honom i alla fall...

Så kanske jag blir bötfälld pga honom också. Vad vet jag. Snart är rättegången. Jag har inga pengar så att jag kan åka dit och vittna. Mina fax har grekiska domstolen inte svarat på. Jag väljer att tolka det som att det är okej.


Dagens citat:

'Varför ta efter en annan människa när man är en själv.'
Martin Mull




Inga kommentarer:

Skicka en kommentar