torsdag 10 mars 2011

Bra jobbat ...

... Brittmarie.

Trots några trevande försök att övertala mig att stanna kvar hemma i trygghetszonen åkte jag till Mariestad och föreläsningen om Psoriasis.

Konstaterade att jag fortfarande är ganska väl påläst i ämnet. När jag bodde i Grekland uppdaterade jag mig inte så ofta. Pga vadå? Glömde ju nästan bort att jag hade psoriasis...

Bland mycket annat nämnde hudläkaren några mediciner man helst ska undvika som psoriatiker. Och värst av de han nämnde var Interferon. Han lugnade "oss" dock med att det inte är en vanlig medicin. Används bara till t ex cancersjuka. Det blir bara till att bita ihop och smörja på!

Hälsovetaren från Psoriasisförbundet var en frisk fläkt som rätt vad det var under föreläsningen fick oss alla att gymnastisera och grimasera :) . Bland mycket annat pratade hon om att fetma förvärrar psoriasisen. Lite prat om hur man ska äta och sedan, beträffande alla aktuella dieter: Det som fungerar för en fungerar inte för en annan så man får prova sig fram. Ja nu hoppas jag ännu mer att dietisten ger mig några handfasta råd och instruktioner.

Det allra allra bästa med kvällen var i alla fall att jag åkte dit.

...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar