onsdag 2 mars 2011

Lite skam i ...

... kroppen har jag allt. Hantverkare Stefan behövde bara hjälpa mig att demontera det gamla och montera det nya batteriet. Han stod så väldigt lämpligt på trappan när jag kom med batteriet att jag inte kunde låta bli att fråga honom om vad man kunde tänkas behöva för verktyg...

Jag kunde i alla fall inte med att fråga hur man kopplar in taklampan. Men, han kommer i morgon också ;). För övrigt hade jag en stund herrbesök av hela Fyra herrar på en gång i dag. Och jag låg och sov... När jag steg upp stod de där i hallen. Det var bl a Sotare Murre som hade inspektion. Min lägenhet fick underkänt. Ventilationen måste åtgärdas. Jag har allt haft en del funderingar om att det ventileras lite konstigt. Matos i sovrummet t ex. Där har jag ingen spis...

Så, det blir mera hantverkarbesök framöver. Kanske skulle ta och lägga upp en plan över vad jag vill ha gjort ;). Javisst ja! Jag vill ju ha upp TV:n på väggen men vågar inte lita på att jag klarar det själv. :)

Dagens höjdpunkt var ändå att jag fick träffa Lina och pojkarna lite grann :) . Nu vill jag ha bort vinterväglaget så att jag kan åka ut på Kålland snart!

Ska strax gå och lägga mig. Måste dock ta ett par värktabletter innan. Varför i hela friden får jag mer och mer ont? Hepatiten kan det det nog vara. Och idag när jag var i affären upptäckte jag att jag förlorat känseln på framsidan av höger lår. När jag kom hem var känseln tillbaka men jag var väldigt svullen från knäna och uppåt.. Kanske hep det med?

Har i alla fall en lista med följdsjukdomar som man kan drabbas av pga hepatit c:

  • Diabetes
  • Insulinresistens
  • Njursjukdomar
  • Heliobacter Pylori 
  • Sjögrens syndrom
  • Åderförkalkning
  • Klåda
  • Hormonrubbningar
  • Ledinflammation
  • Muskelvärk
  • Trötthet
  • Fibromyalgi
  • Försämrad livskvalité
mm

Inte underligt att jag läst om flera som blir så friska efter avslutad behandling. De har inte bara blivit av med hepatiten utan även följdsjukdomarna.

Nu måste jag ställa telefonen på väckning så att jag vaknar i tid för att passa en telefontid på Kommunen i morgon. Ska försöka att få hemhjälp. Vill egentligen inte det... Men men.

...


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar