söndag 27 mars 2011

Så kallade ...

... energitjuvar är inte kul.

Min must de senaste dagarna har gått åt till en fight med V. Ett internetföretag som publicerar dina alster om du vill. Nej, jag har inte publicerat något. Däremot så har en väninna gjort det. Och även om hon gett mig m fl tillgång till att både läsa och printa ut online valde jag att köpa boken.

Den handlar om hennes och hennes makes första 2409 dagar på Kreta. Jag träffade dem när de var på väg att flytta och vi hade en mycket trevlig kväll i Aten. :)(Git! Förr eller senare dyker jag upp i Rethymno)




Så, boken beställdes, betalades online och levererades snabbt. Så långt allt frid och fröjd. Tills... FAKTURAN kom den 23 februari från Svea Ekonomi. Mejlade genast och fick svar att de genast skulle kolla upp detta. 16 mars kommer en Påminnelse. Mejlar igen och igen och igen och igen. Inget svar. Ringer, inget svar. 24 mars kommer Inkassokravet. Mejlar och får ett svar. Ber om ursäkt och tjejen ska personligen se till att han som har hand om det tar emot det denna gången. Men påpekar att han har mycket att göra (...) så han kan nog inte svara direkt.

Mejlar igen och tycker att det är en dålig ursäkt i jämförelse med att jag hotas med Inkasso för något jag betalade 27 december.

Får svar från han som hade hand om det. "Det är väl inget att bli upprörd över. Det tar bara fem minuter för mig att fixa." Långa fem minuter skulle jag vilja kalla det.

Nu ska i alla fall fakturan vara makulerad enligt honom. För säkerhets skull bör jag nog kolla med Svea Inkasso också. Så håller jag alla tummar och tår att det verkligen är ok. Vill inte slösa mer energi där.

Har förresten inte läst boken än. Lyckas inte hitta rätt tillfälle. Som om jag hade ont om tid, hahaha. Men jag tycker inte att den passar som "somna-in-litteratur". Får nog försöka ta mig lite tid snart ;) - Har flera böcker på lager som väntar på att bli lästa.

...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar