torsdag 10 mars 2011

Ett gott skratt ...

... förlänger livet. Efter att ha läst följande påpekande på VG regionens site (om fetma) lär mitt liv ha förlängts en hel del :

'Tallriksmodellen är ingen garanti för att maten är energi- eller fettsnål. Det avgörs av vilken typ av livsmedel man använder, hur man tillagar maten och hur stor tallriken är.'

Jag hoppas bara att dietisten jag ska träffa nästa vecka inte håller sig på den nivån :) .

Ser nästan ut som om jag startar med problem nr två innan hep behandlingen ens startat. Men det var Läkarinnan på infektion som skickade remiss till dietist. Hon hade nog en svag förhoppning om att jag skulle minska lite i vikt innan behandlingen starta. Jag ska till dietisten den 15 mars och den 16 mars startar behandlingen. Ja ja, där hjälper det nog inte ven om jag provar med dockservis. 

Apropå Fetman så kanske jag blir lite hjälpt av dietisten, lite hjälpt av nygamla antidepp medicinen, lite hjälp av sjukgymnastiken, lite hjälp av att jag förhoppningsvis kan röra mer på mig,  och slutligen: SNÄLLA SNÄLLA: En biverkan av hep behandlingen som jag VILL få: viktnedgång.

Hjälper inte detta får det bli Fetmaoperation när jag klarat av hep behandlingen. Jag är gott och väl och med råge kvalificerad till att få en sådan operation.

En sak i sänder. Vore bra om jag fick en tydlig ocoh enkel "metod" från dietisten.


...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar