tisdag 1 mars 2011

Det gäller ...

... att passa på :)

Hade herrbesök nästan hela dagen. De, eller i alla fall en av dem, hade fullt upp med att göra plats för Diskmaskinen. :)))))

Då! Uttnyttjade jag situationen och blev av med mina två teveapparater som stått och skräpat hur länge som helst. Fick ett väldigt stort rum helt plötsligt.

I morgon återkommer i alla fall en av dem. Bl a så ska dörrklockan monteras och kopplas till elledning.  Osökt kom jag då att tänka på att kanske passa på att fråga hur man kopplar taklampan som ligger och skräpar. Och då? Kanske att den kommer på plats?

Idag eller i morgon skulle Nils ha kommit och levererat bilbatteri och hjälpa mig byta. Pga livsfarliga isvägar har Linas voffsingar dragit omkull honom så att han skadat axeln. Så, i morgon får jag träffa Lina och förmodligen Erland :)))). Erland hemma pga dålig mage idag och förmodligen i morgon. Vi tar en tur och inhandlar bilbatteri. Sedan återstår bara att få det på plats. Jag kanske klarar det. Har gjort det förr, nån gång på stenåldern. Annars får jag kolla med Timmy. Eller? .... Det finns ju en hantverkare tillgänglig i huset. Kan ju alltid fråga vad man behöver för verktyg. ;)

...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar